miércoles, 3 de diciembre de 2014

Model d'ésser viu



Com ja hem anat veient al llarg de les publicacions anteriors del bloc, com a futures mestres creiem que a l'hora de treballar un ésser viu a l'aula és important per dues raons: 
1. A l'hora d'observar l'ésser viu que es té a l'aula, el mestre i els alumnes han de ser conscients, que durant aquest procés poden anar sorgint diversos dubtes o noves qüestions interessants per al seguiment amb els infants. 

2. A l'hora de portar a terme aquest tipus de procés amb els alumnes sigui a l'aula o al laboratori de l'escola els proporciona diverses dades a tenir presents i a aprendre noves coses.


Per tant, si volem iniciar amb els alumnes un treball com el que estem portant a terme totes nosaltres amb els grills, és important que des d'un inici, tot just començar, els pot sorgir una qüestió semblant a: Com són i com viuen?. És a dir, quins dubtes, preguntes els sorgeixen amb el primer contacte amb l'animal i/o abans de preparar el seu hàbitat. 


Són moltes les qüestions i/o possibles idees que poden formular cada un dels infants i on el mestre els ha de guiar i motivar en tot moment. La raó és perquè per si mateixos siguin capaços de formular-se preguntes i hipòtesis del que coneixen i estan coneixent. Busquen el perquè, gràcies a la descoberta i la imaginació. Llavors, és quan sorgeix el diàleg, els coneixements, els dubtes. Tot és acceptable, res és erroni. De tot s'aprèn.








No hay comentarios:

Publicar un comentario